P.N. Hoogerbrugge gaat verder als Prominent Hoogerbrugge
12 Jan 2022Per 1 januari 2022 heeft Prominent een deelneming in Tomatenkwekerij P.N. Hoogerbrugge Steenbergen B.V. uit Lepelstraat. Het bedrijf gaat verder onder de naam Prominent Hoogerbrugge.
Per 1 januari 2022 heeft Prominent een deelneming in Tomatenkwekerij P.N. Hoogerbrugge Steenbergen B.V. uit Lepelstraat. Het bedrijf gaat verder onder de naam Prominent Hoogerbrugge.
Hoogerbrugge teelt losse tomaten op 14,5 hectare en is nu een jaar lid van Telersvereniging Prominent. Er is gekozen voor deze stap omdat het de positie van Hoogerbrugge verstevigt en dankzij de deelneming kan deze teler blijven investeren in de toekomst en tomaten van de allerbeste kwaliteit telen. “Voor Prominent betekent deze deelneming dat ze medeaandeelhouder wordt van Hoogerbrugge en verzekerd is van de aanvoer van topkwaliteit losse tomaten gedurende het seizoen. Dit product is een welkome toevoeging aan ons assortiment. Gezamenlijk kunnen we het bedrijf verder laten ontwikkelen”, aldus Jack Groenewegen, voorzitter van Prominent. Erik Hoogerbrugge op zijn beurt laat weten dat hij zeer tevreden is over deze deelneming en het lidmaatschap bij Prominent.
De deelneming is een goed voorbeeld van toekomstgericht ondernemen zowel vanuit Prominent als breder gezien vanuit Growers United. Jack zegt daarover: “Voor de ontwikkeling van onze leden en hun bedrijven zijn we in 2020 al gestart met ons programma Future Proof. In dit programma staat de toekomst centraal: welke kennis heb je als ondernemer richting 2030 nodig, hoe moeten de bedrijven en de coöperatie zich ontwikkelen en wat is daarvoor nodig. Bij Hoogerbrugge was een deelneming strategisch de beste keuze”.
Prominent laat zien dat ze door deze deelneming niet alleen de leden ontzorgt op operationeel vlak, maar dat ze ook bereid is om strategisch met een onderneming mee te denken, en waar dat gewenst is ook daadwerkelijk met de ondernemers samen verder te groeien.
Een dergelijke samenwerking past in de strategie van het professionaliseren van glastuinbouw-bedrijven en is een versteviging van de continuïteit op de lange termijn.
Deze samenwerking is door Triple Group geïnitieerd, in nauwe samenwerking met Alfa accountants en Rabobank.
Foto: Jacco Besuijen (Manager Productgroep tomaat) overhandigt bloemen aan Erik Hoogerbrugge (rechts) om de samenwerking te bekrachtigen
Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten
Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?