Gemaksproduct als grote winnaar
28 Aug 2019Gemak dient de mens. Niks mis mee natuurlijk, maar het oog wil ook wat. Daarom kiezen veel supermarkten voor een combinatie van gemak en beleving. Door (tros)tomaten zowel voor- als onverpakt te presenteren bijvoorbeeld. Alhoewel shoppers in eerste instantie zeggen beleving belangrijk te vinden, blijkt het merendeel uiteindelijk toch voor gemak te kiezen. Benieuwd welke oplossingen Prominent daarvoor heeft gevonden?
Gemak dient de mens. Niks mis mee natuurlijk, maar het oog wil ook wat. Daarom kiezen veel supermarkten voor een combinatie van gemak en beleving. Door (tros)tomaten zowel voor- als onverpakt te presenteren bijvoorbeeld. Alhoewel shoppers in eerste instantie zeggen beleving belangrijk te vinden, blijkt het merendeel uiteindelijk toch voor gemak te kiezen. Benieuwd welke oplossingen Prominent daarvoor heeft gevonden?
Steeds meer gemaksproducten in het assortiment
We hebben steeds minder tijd. Daarom breiden supermarkten hun assortiment verder uit met gemaksproducten. Dan doelen we niet direct op kant-en-klaarmaaltijden, want gemak zit hem bijvoorbeeld ook in maaltijdpakketten, voorgesneden groenten of voorverpakte (snack)tomaatjes. Deze opties bieden zowel gemak in de winkel – de producten hoeven niet afzonderlijk te worden uitgezocht, want zitten netjes in één verpakking – als thuis tijdens het koken of onderweg.
Aantrekkelijke verpakking voor meer verkoop
Als beleving voor shoppers in eerste instantie belangrijk is, hoe kunnen we hen dan toch een goed gevoel én gemak bieden? Door gemaksproducten aantrekkelijk te verpakken bijvoorbeeld. (Tros)tomaten die door hun verpakking aanspreekt zullen sneller worden gekocht. Aan de andere kant zullen milieubewuste consumenten een teveel aan verpakkingsmateriaal juist links laten liggen. Hun voorkeur voor duurzaamheid zorgt dat zij eerder voor onverpakte producten kiezen.
Gemak en beleving in één product
Daarom blijft Prominent slimme oplossingen ontwikkelen. Trostomaten met een langere versheidsgarantie of meer stevigheid bijvoorbeeld, zodat verschillende (kleinere) tomaatjes in één beweging kunnen worden opgetild. Daarvoor is geen extra verpakking nodig. Hooguit een herbruikbaar zakje dat shoppers zelf van huis meenemen.
Door de beste eigenschappen van afzonderlijke (tros)tomaten met elkaar te kruisen – smaak, kleur en stevigheid – kunnen onze telers een volledig natuurlijke oplossing bieden waarin gemak en beleving één zijn. Zowel consumenten die kiezen voor gemak als shoppers op zoek naar duurzaamheid worden op deze manier van goede producten voorzien.
DOOR Partners / Prominent blijft vooruitdenken. Wilt u meer weten over onze producten en productontwikkeling? Neem gerust contact op met Wim van den Berg van DOOR Partners / Prominent: w.vandenberg@doorpartners.nl of +31 (0)6 5756 4346.
De verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van Prominent tomaten verlopen via DOOR Partners B.V. Deze verkoopdochter maakt onderdeel uit van coöperatie DOOR U.A.
Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten
Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?