Niet denken in losse producten, maar in complete gerechten

07 Feb 2018

Van 7 tot 9 februari staat Prominent op FRUIT LOGISTICA, een internationale beurs in Berlijn waar de mondiale AGF-industrie samenkomt. Hoe wordt de Nederlandse trostomaat onder de aandacht gebracht? 'Door bezoekers te inspireren met live kookdemonstraties waarin de verschillende producten, smaken en texturen elkaar versterken,' vertelt Wim van den Berg.

Van 7 tot 9 februari staat Prominent op FRUIT LOGISTICA, een internationale beurs in Berlijn waar de mondiale AGF-industrie samenkomt. Hoe wordt de Nederlandse trostomaat onder de aandacht gebracht? 'Door bezoekers te inspireren met live kookdemonstraties waarin de verschillende producten, smaken en texturen elkaar versterken,' vertelt Wim van den Berg.


Internationale AGF-industrie op FRUIT LOGISTICA

FRUIT LOGISTICA is de beurs waar iedereen uit de internationale AGF-industrie zich laat zien. Van groente- en fruittelers uit alle windstreken tot verpakkingsspecialisten en van logistieke partners tot technische experts op het gebied van kassen en kweken. Prominent staat met DOOR Partners in hal 1.2 op plaats A16 van het Berlin ExpoCenter.

Lekkerste smaakcombinaties

'In plaats van bezoekers te verwelkomen in een simpele stand, zullen wij hen in onze complete keuken informeren over de mogelijkheden van onze verse producten,' zegt Wim. 'Door verschillende bereidingswijzen te tonen laat onze chef het karakter en de smaak van onze producten tot zijn recht komen. Dit gaat verder dan het uitdelen van samples. Wij willen bezoekers inspireren door in onze stand nieuwe smaakvolle gerechten te bereiden.'

In de keuken komt alles samen

Ook thuis is de keuken dé plek waar verschillende producten en smaken samenkomen. Consumenten denken niet zozeer in aparte ingrediënten maar in gerechten. Wanneer zij boodschappen doen, zal een combinatie van de verschillende producten die zij afrekenen 's avonds op tafel staan. Of dat nu een winters ovengerecht is, een gezonde soep of een snelle pasta.

Verrassende recepten en nieuwe smaakcombinaties

Door consumenten te inspireren met verrassende recepten en nieuwe smaakcombinaties, zullen retailers uiteindelijk meer producten verkopen. 'Een losse trostomaat aanprijzen is lastig, maar zodra deze deel uitmaakt van een aantrekkelijk gerecht spreekt dat tot de verbeelding,' zegt Wim. 'Het gaat om het creëren van een mooi totaalplaatje, dat naadloos aansluit op de doelgroep.'

Bent u geïnspireerd geraakt door deze blog en bent u benieuwd hoe u consumenten nog beter kunt bereiken? Neem dan gerust contact op met Wim van den Berg: w.vandenberg@doorpartners.nl of +31 (0)6 5756 4346.

De verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van Prominent tomaten verlopen via DOOR Partners B.V. Deze verkoopdochter maakt onderdeel uit van coöperatie DOOR U.A.

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?