Prominent zegt, ‘We challenge you!’
11 Dec 2019Tijdens het 'Global Tomato Congress' in Rotterdam, lanceerde het merk Prominent onlangs de campagne 'We challenge you' Hierin wordt de hele keten – van onze telers en partners tot retailers – uitgedaagd om consumenten dagelijks te laten genieten van gezonde tomaten. De campagne richt zich vooral op de nieuwe generatie shoppers: millennials, jonge gezinnen en kinderen. Want door nu alvast een zaadje te planten en haar op een passende manier te inspireren en informeren, is de kans groot dat zij ook in de toekomst voor de tomaten van Prominent kiest.
Tijdens het 'Global Tomato Congress' in Rotterdam, lanceerde het merk Prominent onlangs de campagne 'We challenge you'. Hierin wordt de hele keten – van onze telers en partners tot retailers – uitgedaagd om consumenten dagelijks te laten genieten van gezonde tomaten. De campagne richt zich vooral op de nieuwe generatie shoppers: millennials, jonge gezinnen en kinderen. Want door nu alvast een zaadje te planten en haar op een passende manier te inspireren en informeren, is de kans groot dat zij ook in de toekomst voor de tomaten van Prominent kiest.
Een tomaat voor elk moment van de dag
'We challenge you' heeft als doel om met alle betrokken partijen de nieuwe generatie shoppers ervan te overtuigen dat tomaten op elk moment van de dag een gezonde en vooral lekkere keuze zijn. Doordat elke variant specifieke eigenschappen bezit, is een stevige tomaat bijvoorbeeld perfect om ’s ochtends naast een gebakken eitje te serveren, een zoete tomaat op de boterham of in een lunchsalade, snacktomaatjes als tussendoortje en sappige tomaten in een soep of pastasaus. Met inspirerende video’s, lekkere recepten en events als de 'Kids Food Challenge' brengt Prominent die veelzijdigheid van haar producten en de eindeloze mogelijkheden onder de aandacht.
Gezonde opties die tegelijkertijd ook leuk en lekker zijn
De tomaat is het ideale product dat zowel gezond – ze bevat veel vitaminen, minderalen en antioxidanten – als lekker is. Door slimme keuzes te maken, en in plaats van een pizza te bestellen deze zelf te maken met verse ingrediënten, krijg je ongemerkt veel meer voedingsstoffen binnen. Daarnaast is zo’n ‘pizza party’ een feestje in de keuken waarbij kinderen leren dat gezond eten ook leuk en lekker kan zijn. Zo zijn er eindeloos veel voorbeelden te bedenken waarin gezond, leuk en lekker prima samengaan.
Een Instagrammable gerecht met een domino-effect
Het rapport 'Shoppers of the Future' van IGD onderschrijft de trend van het bewust(er) omgaan met voeding. Het geeft aan dat 85% van de shoppers actief probeert hun voedingspatroon te verbeteren. Eén van de ondervraagden stelt, “Nu het nieuws bericht over kinderen met obesitas, denk ik dat wij als ouders meer bewuste beslissingen maken dan onze ouders vroeger deden.” Sociale media spelen een belangrijke rol in het inspireren en informeren van de nieuw generatie shoppers. Wanneer (bekende) influencers gezonde keuzes maken, heeft dat direct een domino-effect. Een Instagrammable gerecht zal volgers aansporen om zelf in de keuken aan de slag te gaan. Belangrijk is wel om de nieuwe generatie shoppers blijvend te inspireren, zodat zij altijd gezonde keuzes blijft maken.
DOOR Partners / Prominent staat voor gezond, leuk en lekker. Wilt u meer weten over onze campagne 'We challenge you'? Neem gerust contact op met Wim van den Berg van DOOR Partners / Prominent: w.vandenberg@doorpartners.nl of +31 (0)6 5756 4346.
De verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van Prominent tomaten verlopen via DOOR Partners B.V. Deze verkoopdochter maakt onderdeel uit van coöperatie DOOR U.A.
Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten
Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?