Scherp inkopen en succesvol verkopen; een echte win-win situatie!

26 Feb 2018

In de AGF-sector ligt de nadruk vooral op scherp inkopen, om vervolgens met een acceptabele winstmarge te kunnen verkopen. Daar stopt het proces meestal. Wat als we een stap verder gaan door ons samen met partners en retailers te richten op een succesvolle verkoopstrategie? Zo creëert u een win-win situatie; dubbele winst door scherp inkopen én succesvol verkopen.

In de AGF-sector ligt de nadruk vooral op scherp inkopen, om vervolgens met een acceptabele winstmarge te kunnen verkopen. Daar stopt het proces meestal. Wat als we een stap verder gaan door ons samen met partners en retailers te richten op een succesvolle verkoopstrategie? Zo creëert u een win-win situatie; dubbele winst door scherp inkopen én succesvol verkopen.

Scherp inkopen als eerste stap, succesvol verkopen als tweede

Een slimme inkooptactiek kan zorgen voor een mooie winstmarge. Maar wat als de verkoop aan consumenten onverwachts tegenvalt? Dan zal men een volgende keer nog scherper inkopen om alsnog een goede winst te behalen. Waarom richten we de focus niet alleen op inkoop maar ook op hetgeen daarna met de producten gebeurt: de verkoop?

Krachten bundelen door het delen van kennis en inzicht

Het loont de moeite om met partners en retailers in gesprek te gaan. Door kennis en inzicht te delen, bundelt u de krachten en kan een succesvolle verkoopstrategie worden gecreëerd. Focus bijvoorbeeld op de eigenschappen van de verse producten en de behoeften van de consument. Een optimale presentatie - via marketing en functionele displays in de winkel - kan de verkoop een enorme boost geven. Het zwaartepunt ligt zo niet langer enkel bij inkoop; er zijn talloze manieren om een mooie winst te behalen.

Bent u benieuwd hoe u succesvol kunt in- en verkopen? Wij vertellen er graag meer over. Neem gerust contact op met Wim van den Berg van DOOR Partners/Prominent: w.vandenberg@doorpartners.nl of +31 (0)6 5756 4346.

De verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van Prominent tomaten verlopen via DOOR Partners B.V. Deze verkoopdochter maakt onderdeel uit van coöperatie DOOR U.A.

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?