Weten wat je verkoopt doet de verkoopkansen stijgen
11 Apr 2018Snel schakelen is waar het tegenwoordig om draait. Persoonlijke klantrelaties tussen in- en verkoop verdwijnen vaker naar de achtergrond, waardoor de nadruk komt te liggen op de producten zelf. Het delen van de juiste productinformatie wordt daarom steeds belangrijker. Door specifieke eigenschappen en (verpakkings)mogelijkheden te benadrukken, zullen de verkoopkansen stijgen.
Snel schakelen is waar het tegenwoordig om draait. Persoonlijke klantrelaties tussen in- en verkoop verdwijnen vaker naar de achtergrond, waardoor de nadruk komt te liggen op de producten zelf. Het delen van de juiste productinformatie wordt daarom steeds belangrijker. Door specifieke eigenschappen en (verpakkings)mogelijkheden te benadrukken, zullen de verkoopkansen stijgen.
Meer informatie en gerichte communicatie zorgen voor meer verkoop
Net zoals consumenten producten eerder zullen kopen wanneer zij bekend zijn met de specifieke eigenschappen en mogelijkheden, is het voor retailers belangrijk om te weten wat zij in- en verkopen. Door hen van gerichte informatie te voorzien en hen te attenderen op de verkoopkansen kunnen zij hun communicatie naar consumenten daarop instellen. Hoe beter men een product kent, des te groter de kans dat het vaker wordt gekocht.
Verschillende soorten informatie over hetzelfde product
Hoe vertaalt dit zich naar onze trostomaten? Het soort informatie dat aan retailers en consumenten wordt verstrekt is verschillend. Alhoewel het om dezelfde producten gaat, ligt de nadruk op andere eigenschappen en mogelijkheden. Retailers kunnen worden gewezen op de gezonde en frisse uitstraling van ons natuurproduct. Wanneer dit in de winkel optimaal wordt uitgelicht – letterlijk en figuurlijk – krijgt de verkoop een boost. Daarnaast zorgt de lange houdbaarheid van trostomaten voor een lage derving. Tenslotte kan er worden gekeken naar de juiste eenheid per product en slimme verpakkingsmogelijkheden. Voor consumenten kan de communicatie zich richten op de versheid en goede smaak van de producten. De trostomaten komen direct van onze telers, waar zij op het juiste tijdstip worden geoogst om de beste smaak te garanderen. Daarnaast valt er winst te behalen met het benadrukken van de veelzijdigheid van onze tomaten. Elke variant heeft haar eigen smaak en bereidingswijze. Ter inspiratie: http://www.prominent-tomatoes.nl/nl/het-ingredient/gerechten/
Hogere verkoopkansen door meer kennis van onze producten? Wij helpen u graag aan extra informatie. Neem gerust contact op met Wim van den Berg: w.vandenberg@doorpartners.nl of +31 (0)6 5756 4346.
De verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van Prominent tomaten verlopen via DOOR Partners B.V. Deze verkoopdochter maakt onderdeel uit van coöperatie DOOR U.A.
Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten
Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?